New Delhi (Agencies): Dealing a fresh blow to a government already crippled by string of corruption and scandals, police on Thursday linked a key ally of the ruling Congress party to a multi-billion dollar telecoms scam.

A police lawyer told a court companies linked to a telecoms firm under investigation for buying mobile licenses at unfairly cheap prices had paid Rs 2.14 billion ($47 million) to a TV channel run by the Dravida Munnetra Kazhagam (DMK), which helps the ruling coalition maintain its slim majority in parliament.

The main opposition Bharatiya Janata Party, which had brought parliament to a standstill demanding a probe into India's biggest corruption scandal, said Prime Minister Manmohan Singh's reliance on the DMK prevented him from quickly probing the case.

The latest court documents come a day after the government appeared close to agreeing to a broad, cross-party investigation in the scandal, paving the way for parliament to resume as normal on February 28 for a session that will see discussions on the budget.

The scam does not threaten the survival of the government, but it has tarnished Singh's reputation and rattled investors in Asia's third largest economy.

While scrambling to control the fallout from the scandal, one of the many during the Congress' second term, the government is also distracted from policymaking, further delaying crucial economic reforms such opening up the retail and financial sectors to foreign investors.

Court documents filed by the Central Bureau of Investigation showed that a company linked to Shahid Balwa, the vice chairman of a joint venture between a local firm and Abu Dhabi's Etisalat, had given the money to a TV station what was linked to Andimuthu Raja, the disgraced telecoms minister who was sacked over the scandal.

Authorities have arrested Raja, a DMK member, and Balwa in connection with the scandal, in which the government is alleged to have lost as much $39 billion in the award of second-general telecoms licenses in 2008.

"There was a transaction of about 2.14 billion rupees from Cineyug Films to Kalaignar TV in the year 2009," the court documents said.

The document said Kalaignar TV, which is controlled by the DMK, was linked to Raja and that the money was given to Cineyug by firms controlled by Balwa and his relatives

Balwa's lawyer, Vivek Aggrawal, told the court the money was related to a deal Cineyug was considering with Kalaignar TV.

"At the last moment our talks fizzled out. This money has been returned," he said. DMK officials declined to comment.