The Ministry issued the notice immediately after getting a report from Surveyor General of India on the matter.

According to reports, the TV channel was found to be using wrong map of India on more than one occasion.

As per the Cable TV Network Rules, 1994, it is laid down that no programme should be carried in the cable service which contains anything affecting the integrity of a nation and TV channels are required to follow the prescribed norms including programme code and advertisement code under the relevant Acts and Rules.

Under Cable Television Network (Regulation) Act 1995, the I&B Ministry has power to regulate or prohibit the transmission or retransmission of any channel or programme.

It should be noted that even last year, the TV channel had used the wrong map of India with parts of Jammu and Kashmir were shown in territory outside India.

Later, reacting to the news report, Al Jazeera issued a statement saying that it takes all feedback on its coverage very seriously and that the error has been rectified.
    
"Our editorial policy is always in line with international law, and to ensure the greatest integrity and quality of information to our viewers in India and right around the world.

Al Jazeera, is a Doha-based broadcaster and owned by the Al Jazeera Media Network, which is funded by the House of Thani, the ruling family of Qatar.

The channel has already been in controversy for highlighting news related to Al-Qaeda and has been accused of helping terrorists in a concealed manner.

Latest News from India News Desk