The Vice President's office said that was not correct. "Vice President was not sick. He was never invited for the yoga programme," it said, adding, "the Vice President only attends those programmes in which the Minister concerned invites him as per protocol".
Madhav also accused Rajya Sabha TV, the public service broadcaster run by Parliament’s Upper House, of blacking out live telecast of the Yoga Day event "completely" despite being run on taxpayers money. As Rajya Sabha Chairman, Ansari is the controlling authority for the channel.
This was contradicted by Gurdeep Singh Sappal, CEO of Rajya Sabha TV. "Baseless rumours. RSTV not just did live telecast of Rajpath event. But also had 3 documentaries, 1 special report today on Yoga", he tweeted.
As the topic trended, Madhav deleted both the tweets including his apology.

Latest News from India News Desk